دانلود فایل های آموزشی

دانلود نمونه سوال فایل های آموزشی و پژوهشی نقد و بررسی مظالب دانشگاهی پروژه های داشجویی تحقیق و مقاله

دانلود فایل های آموزشی

دانلود نمونه سوال فایل های آموزشی و پژوهشی نقد و بررسی مظالب دانشگاهی پروژه های داشجویی تحقیق و مقاله

مشاوره مواد معدنی

پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۲۱ ب.ظ

معادن ایران

متا: معادن ایران شامل مواد معدنی بسیار مختلف و باکیفیت های متفاوت هستند زیرا کشور ایران در بهترین و مناسب ترین شرایط جغرافیایی قرار گرفته است.

ایران یکی از کشورهای ثروتمند در زمینه مواد معدنی است. مواد معدنی استخراج شده از تمامی معادن ایران سالانه به کشورهای مختلفی صادر می شود. معادن ایران در نقاط مختلفی از کشور وجود دارند. مواد معدنی استخراج شده دارای کیفیت های مختلفی هستند و از همین جهت تمامی صنایع می توانند با توجه به نیاز و مورد استفاده خود برای تهیه این محصولات اقدام کنند.

انواع معادن ایران

از جمله معادن ایران می توان به معادن سیلیس، کائولن، مس، زغال سنگ، روی، سنگ آهن، سرب، نفت، گاز طبیعی، طلا و نقره اشاره کرد. از معادن مس ایران که از بزرگترین معادن خاورمیانه محسوب می شود، می توان به معدن مس سرچشمه اشاره کرد. این معدن سالانه مقدار قابل توجهی از مس را با درصد های مختلفی استخراج می کند و به صورت های مختلفی در دسترس خریداران قرار می دهد. معدن مس سرچشمه در کرمان واقع شده است و بهترین نوع از مس را تولید می کند. از معادن سنگ آهن ایران نیز می توان به معدن سنگ آهن اراک، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان، قزوین، قم، تهران و خلیج فارس اشاره کرد. ایران دارای حدود 68 نوع مواد معدنی غیر نفتی است که 37 بیلیون تن ذخایر کشف شده و 57 بیلیون تن ذخایر بالقوه را شامل می شود.

مواد استفاده از مواد معدنی ایران

مواد معدنی که در ایران استخراج می شود در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال سنگ آهن استخراج شده در معادن ایران به منظور تولید فولاد کاربرد دارد. مس استخراج شده در مواردی همچون صنایع الکتریکی و ساختمان سازی نقش بسزایی ایفا می کند. از روی نیز در موارد مختلفی همچون در زمینه پزشکی، ساختمان سازی و آبکاری فلزات مختلف استفاده می شود. سیلیس و کائولن نیز دو ماده معدنی بسیار پرکاربرد هستند که در صنعت ساختمان سازی و کشاورزی بسیار کاربرد دارند. زغال سنگ نیز ماده معدنی است که از آن به عنوان سوخت بهره گرفته می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۲
posstaq posstaq

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی